Mýtus 1: Učební typy fungují
Podle Kamily Urban nedávné výzkumy ukazují, že tzv. učební typy (třeba vizuální, auditivní a kinestetický) nefungují.
O učebních typech
I když si myslíme, že jsme určitý učební typ, ve skutečnosti si v této modalitě nezapamatujeme více informací než v modalitě jiné. Když vám budu tvrdit, že jsem jen vizuální typ, tak pokud mi ukážete nějaké obrázky a já si je mám zapamatovat, nezapamatuji si je o nic víc, než kdybyste mi je jen řekli, objasňuje výsledky různých studií z oblasti efektivního učení se Kamila Urban.
Mýtus 2: Individualita vládne!
Další mýtus, který je spjat s učením se učit, je, že každý z nás je individuální a na každého funguje něco jiného.
O individualitě
Výzkum metakognice a efektivního učení nám ukazuje, že existují některé strategie učení, které když skutečně při učení aplikujeme, tak máme vždycky lepší výsledky, než když používáme strategie jíné, popisuje závěry různých studií Kamila Urban.
Pro pokračování se prosím přihlašte.
Čeká tu na vás ještě 90 % obsahu.