Chcete získat ucelený přehled o tom, kterými všemi tématy byste se měli při své HR práci zabývat? Náš HR manuál vám může sloužit jako záchytný bod ať už jste HR junior, senior nebo zkladatel firmy, který si chce řízení lidských zdrojů ze začátku pohlídat sám.
Nastavení strategie a aktivit HR se samozřejmě odvíjí od velikosti a členitosti firmy. Jasné však je, že pro udržení dlouhodobě fungujícího týmu je dobré mít základní HR myšlenky a postupy na paměti i v relativně malém týmu.
Legislativní věci spojené s HR nejsou u menších firem v jejich začátcích nic populárního a obvykle jsou zlehčovány. Manažeři tyto povinnosti často odkládají, avšak při nejbližší návštěvě účetní je to dožene. Řešit (nejen) HR papírování dodatečně je bolestivá aktivita, která žere drahocenný čas i peníze.
Před nastavením fungující HR strategie je potřeba dostatečně poznat firemní procesy a dostat firemní hodnoty do každodenní práce. Jak na to?
Skvělé HR zásadně ovlivňuje fungování firmy i spokojenost zaměstnanců. Předchází totiž všem dalším aktivitám ve firmě, ale zároveň na ně i navazuje. Jak ale zjistit, jestli je právě vaše HR skutečně efektivní a pro firmu přínosné?
Před samotným náborem je třeba si ujasnit, koho vlastně do týmu hledáte, a proč by se k vám měl nový kolega přidat.
Je to tady - k nalezení nového kolegy zbývá jen pár kroků. Neměli byste je však podcenit. Výběr lidí je totiž vstupní filtr, brána, kterou k vám při chybném úsudku může proklouznout nevhodný kandidát, nebo se před ním může zaseknout skvělá posila týmu.
Věnujte zvýšenou pozornost takzvanému předvýběru. Vyhnete se hodinám a hodinám pohovorů, které nikam nevedou, a ušetříte čas a námahu sobě i uchazečům.
Jak se připravit na pohovor, abyste od kandidátů zjistili vše podstatné a zároveň jako zaměstnavatel zanechali skvělý první dojem?
Díky těmto tipům na vedení pohovoru maximalizujete šanci, že při osobním setkání dokážete vybrat perfektního kandidáta pro vaši pozici.
Ani s nalezením ideálního kolegy není výběrové řízení u konce. Čeká vás ještě zaslání zpětné vazby kandidátům, ověření správnosti vašeho výběru a celkové zhodnocení úspěšnosti náboru. Pojďme je projít krok po kroku!
Jak se postavit k onboardingu, aby byl dojem nového kolegy z firmy co možná nejlepší? Onboarding, adaptace či jednoduše proces sžívání se nováčka s firmou v podstatě začíná již zasláním pracovní nabídky kandidátovi.
Adaptaci nováčka je třeba nepodcenit. Nechat nového kolegu bezprizorně rozkoukávat během zkušební doby se nevyplácí, mnohem lepší je přistoupit k adaptaci aktivně.
Prvních pár týdnů nebo měsíců už má nováček za sebou a je na čase zhodnotit, jak se s firmou sžil, nakolik mu sedí pracovní role a jak bude vypadat následná spolupráce.
V řadě firem je nastavování odměn aktivitou, o které se příliš nemluví a která vzniká bez jakékoliv strategie a hlubšího kontextu. Proč se odměňováním zabývat?
Už pracujeme na dalších dílech s tématy:
Až bude další díl, pošleme vám ho e-mailem