V současné chvíli existují dvě bible marketingu. Tou první je Marketing management od Kotlera. Měl by ho mít v knihovně každý marketingový žralok. Žádná jiná knížka není v akademických pracích o marketingu citována tak často. Navíc je vydaná i v českém jazyce. V roce 1967 vyšlo první vydání a nyní je na trhu už 15. edice. Některé myšlenky z knížky jsou sice už vědecky vyvráceny, ale je dobré je znát kvůli kontextu.
A nyní se dostáváme k druhému autorovi, který výrazně ovlivňuje marketing, a to je Byron Sharp. Základy celého marketingu můžete najít v Marketing: Theory, Evidence, Practice. Vyznačuje se primárně vědeckým přístupem. Bohužel v současné chvíli neexistuje český překlad, takže pokud si ji budete chtít přečíst, nezbývá nic jiného, než si vystačit s anglickou verzí.
Co se týká knih pro konkrétní specializace, jen málokdy marketingoví čtenáři natrefí na publikaci, ve které by informace nebyly zastaralé. Prostředí marketingu je dynamické a neustále se mění, při publikaci knihy tak její obsah už často nemusí platit. Ale pokud bych měl vyzvednout jednu knížku z českého rybníčku, bude to určitě Jak na sítě od Michelle Losekoot & Elišky Vyhnánkové.
Další tipy:
Začněte s proč - Simon Sinek
The Brand Gap - Marty Neumeier
Web ostrý jako břitva - Jan Řezáč
Nenuťte uživatele přemýšlet - Steve Krug
Jak drahé je zdarma - Dan Ariely
Myšlení pomalé a rychlé - Daniel Kahneman
Ogilvy o reklamě - David Ogilvy
Ogilvy o reklamě v digitálním věku - Miles Young
Hitmakeři - Derek Thompson
Brand Media Strategy - Anthony Young