Chcete se ponořit do vod digitálního marketingu a lovit mezi žraloky? Tak to se nejdřív musíte naučit pořádně plavat! Ať už chcete dělat PPC specialistu, SEO manažera, tvořit content pro sociální sítě nebo vést projekty, musíte nejprve znát základy marketingu.
Samotné specializace jsou až na samotném okraji marketingu. Než napíšete svůj první brief a nebo nastavíte první výkonnostní reklamu jako pravý performance marketér, musíte nejprve pochopit základní zákony marketingu. Jinak utonete.
V současné chvíli existují dvě bible marketingu. Tou první je Marketing management od Kotlera. Měl by ho mít v knihovně každý žralok. Žádná jiná knížka není v akademických pracích o marketingu citována tak často. Navíc je vydaná i v českém jazyce. V roce 1967 vyšlo první vydání a nyní je na trhu už 15. edice. Některé myšlenky z knížky jsou sice už vědecky vyvráceny, ale je dobré je znát kvůli kontextu.
Online kurzy dohánějí díky rychlosti to, co knížky nezvládnou. V marketingu máme štěstí na to, že spousta dobrých zdrojů je na internetu zdarma.
Pokud se rádi vzděláváte například při cestě do školy nebo do práce, podcasty jsou ideální. Jeden z nejkvalitnějších podcastů u nás má rozhodně Jiří Rostecký s názvem Mladý podnikatel. Kvalitní rozhovory na téma marketing, podnikání a business.
Marketingových konferencí a akcí je spousta. Ale málokteré se hodí pro juniory. Jako první se určitě nabízí Barcampy. Minulý rok byly v Praze, Ostravě, Plzni a Kolíně. Nejenom, že je na ně vstup zdarma, ale obvykle je tam i velká koncentrace marketingových firem a profesionálů z okolí. Takže ideální pro networking.
S marketingem a startupy se jednoznačně pojí Twitter. Takže pokud tam ještě nejste, je čas si vytvořit účet. Nikde jinde nedostanete tak rychle informace o novinkách a konferencích. Česká marketingová komunita je na Twitteru velmi aktivní a tady máme pár tipů, koho sledovat:
Sice je marketing dynamický obor a neustále se něco musíte učit, čas od času je ale potřeba si i odpočinout. Letošní doporučení je za mě jednoznačně Nejsilnější hlas. Sedmidílná minisérie inspirovaná zakladatelem Fox News.